Publicitatea prin bannere online – merită investiția?

Acum 20 de ani a apărut pe internet primul banner publicitar, lansând un nou univers al reclamelor. Succesul a fost demențial: CTR-ul (Click Through Rate) afost de 50-90%. Ce înseamnă asta? 50-90% din persoanele care au văzut reclama au dat click pe ea.

primul banner

Așa a arătat primul banner online din istorie, având un succes demențial

Cum stau lucrurile astăzi? Internetul este împânzit de firme care au în ofertă realizarea bannerelor și toate aceste firme vor încerca să te convingă că ești pe cale de a-ți face cunoscută firma pe plan internațional. Nu te lăsa convins însă!

Dacă acum 20 de ani bannerele online constituiau revoluționarea industriei de publicitate, în zilele noastre putem observa exact contrariul. CTR-ul bannerelor publicitare este de 0,1%, ceeace înseamnă că din 1000 de persoane care văd reclama ta doar unul (1) va da click pe ea. Dar asta nu e tot: 85% din aceste clickuri este dat de un procent de 8% din utilizatorii de internet, o bună parte din aceștia fiind roboți, și o altă bună parte oameni care sunt plătiți pentru a da clickuri, deci persoane total irelevante pentru afacerea ta.

De ce au devenit bannerele atât de neprofitabile? Motivul suntem noi, oamenii. În primul rând, omul e deștept de fel, motiv pentru care își dă repede seama că se află în fața unei reclame. Următorul pas: „orbirea”. Da, omul își poate dezvolta în mod mai mult sau mai puțin conștient o orbire direcționată față de reclame. Poți face chiar tu un studiu pe această temă, acasă. Un utilizator de internet este expus la aproximativ 1700 de reclame LUNAR. De câte reclame îți aduci aminte?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s